czwartek, 3 marca 2011

Biscotti z migdałami i figami

Kupując książkę Annie Rigg "Gifts from the kitchen: 100 irresistible homemade presents for every occasion" za okazyjną cenę 4,99£ nie przypuszczałam, że trafi mi się taka perełka. Początkowo moją uwagę przyciągnęły zdjęcia tak piękne, że tylko dla nich warto by było tę książkę mieć. Szybko się jednak przekonałam, że również przepisom nie można absolutnie nic zarzucić - każdy okazuje się strzałem w dziesiątkę. Nie inaczej było z przepisem na biscotti. Ten rodzaj ciasteczek piekłam po raz pierwszy i muszę powiedzieć, że w 100% trafiły w mój gust. Kawa + biscotti, to jest to!



Biscotti z migdałami i figami
przepis: Annie Rigg "Gifts from the kitchen"

 50 g masła
225 g mąki
150 g cukru
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
75 g migdałów, grubo posiekanych
100 g suszonych fig, grubo posiekanych
skórka otarta z połowy cytryny
1 duże jajko i 1 duże żółtko (lub 2 całe, średnie jajka)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik rozgrzać do 180°C. Masło stopić i ostudzić.
Przesianą mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia wsypać do dużej miski. Dodać posiekane migdały, figi, skórkę z cytryny i dobrze wymieszać drewnianą łyżką.
W małej miseczce ubić trzepaczką jajko, żółtko (lub 2 całe średnie jajka), ekstrakt waniliowy i wystudzone, stopione masło. Zrobić dołek w suchych składnikach i wlać do niego jajeczno-maślaną mieszankę. Mieszać aż składniki dokładnie się połączą i powstanie kula ciasta.
Ciasto podzielić na dwie części. Na delikatnie posypanej mąką powierzchni uformować z niego dwa lekko spłaszczone wałki, każdy długości około 20 cm. Ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując spory odstęp. Piec około 35-40 minut, do zezłocenia. Wyjąć z piekarnika, ostudzić. Temperaturę zmniejszyć do 170°C. Kiedy ciasto całkowicie wystygnie, pokroić wałki długim, ostrym nożem na ukośne kromeczki o grubości nie większej niż 1 cm. Rozłożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec po około 10 minut z każdej strony.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...