wtorek, 7 czerwca 2011

Sorbet czekoladowo-rozmarynowy

Kto by przypuszczał, że posłodzona, zmrożona woda z dodatkiem kakao może smakować tak czekoladowo? Przyznaję - nie ja, jednak postanowiłam dać temu przepisowi szansę ze względu na intrygujący dodatek rozmarynu. Intuicja podpowiadała mi, że połączenie czekolady i rozmarynu musi być pyszne, i okazało się, że słusznie:)


Sorbet czekoladowo-rozmarynowy
przepis: Diana Henry "Crazy water, pickled lemons"

2 gałązki rozmarynu
200 g cukru
60 g kakao
500 ml wody

Grzbietem drewnianej łyżki rozgnieć gałązki rozmarynu i włóż do rondla wraz z cukrem, kakao i wodą. Delikatniej podgrzewaj jednocześnie mieszając, by ułatwić rozpuszczenie się cukru i kakao. Doprowadź do wrzenia, a następnie gotuj przez minutę, mieszając od czasu do czasu. Zdejmij z ognia i pozostaw do ostygnięcia z gałązkami rozmarynu wciąż zanurzonymi w czekoladowym syropie.
Wyjmij rozmaryn, przelej płyn do maszyny do lodów i dalej postępuj zgodnie z jej instrukcją. Możesz też (jeśli nie masz maszyny do lodów, tak jak ja) przelać płyn do plastikowego pojemnika z pokrywką i mrozić sorbet w zamrażarce, pamiętając by co mniej więcej 40 minut wyjąć go i wymieszać/zmiksować.

Smacznego!





7 komentarzy:

asieja pisze...

fajne to połączenie, mnie jeszcze nie znane.

Kamila pisze...

Intrygujące takie zestawienie.

margot pisze...

wygląda zjawiskowo i jak czytam co zawiera , to bardzo bym chciała taki posmakować

aga pisze...

ciekawe polaczenie smakow:)

Arvén pisze...

Sorbet czekoladowy! No to mnie dopiero zaskoczyło, dotychczas łączyłam sorbet z czymś raczej owocowym i lekkim - jestem bardzo ciekawa jak to może smakować...

Karmel-itka pisze...

czekoladowy sorbet?
zaskakujące.

ewe.kott pisze...

intrygujący przepis! sorbet czekoladowy... i to z rozmarynem... połączenie niesamowicie kuszące :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...